HAYAL DEMİRKOL

Hayal'in mutfağı...

Mia caramella'nın eşsiz lezzetleri artık burada !

tarifler benden, afiyet sizden...

24 Mayıs 2010 Pazartesi

SoftBowl Sohbetleri

eveeet merhaba herkese...

dün düzenlemiş olduğumuz "Soft Bowl Sohbetleri" etkinliğimizde sizleri kendi mekanımda ağırlamak bana da inanılmaz keyif verdi....
hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim katıldığınız ve tatlı sohbetlerinizi paylaştığınız için...
umarım ben ve ekibim layıkı ile ağırlayabilmişizdir sizleri.
bir sonraki etkinlikte tekrar birlikte olmak umudu ile sevgilerimi gönderiyorum hepinize tek tek...


gelen mesajlardan ve maillerden anladığım kadarı ile bütün tarifleri istiyorsunuz benden :) malum çok yoğun çalıştığımdan dolayı bugün hepsini ekleyemem ama sırayla en kısa zamanda paylaşacağım sizlerle onları.

ilk olarak hemen "BEGONYA KALIP"da yaptığımız elmalı keki gönderiyorum, yakalayın...





3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 tutam tuz
1 ajda bardak süt
1 ajda bardak sıvıyağ
3 su bardağı un
1 tutam toz karanfil
1 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı file fındık
2 çorba kaşığı kuşüzümü
4-5 adet elma



Un, karanfil, tarçın ve kabartma tozunu bir karıştırma kabına aktarıp, birlikte eleyerek harmanlayın.
Elmaları soyup bir parmak kalınlığında ay şeklinde dilimleyin.
Yumurta ve şekeri bir tutam tuz ekleyerek mikser yardımı ile yaklaşık 4-5 dakika çırpın.
sıvıyağ ve sütü ilave edip çırpmaya bir iki dakika daha devam edin.
ardından birlikte eleyerek harmanladığınız kuru malzemeleri (mikser kullanmadan) silikon kaşık yardımı ile azar azar ilave ederek karıştırın.
karışımı silikon begonya kalıba boşalttıktan sonra dilimlediğiniz elmaları sırsırta dik olarak hamurun üzerine yerleştirin. üzerine bolca file fındık ve kuş üzümü serptikten sonra,
önceden ısıtılmış ve 180 dereceye ayarlanmış fırında ızgara tel üzerinde pişirin.
fırından aldıktan sonra da kekinizi mutlaka bir ızgara üzerinde soğumaya bırakın...


afiyet, şeker, bal olsun....

8 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

yakaladım kaptım ve tadına bakan biri olarak süper ötesi olduğunu söylemek istiyorum ellerine sağlık canım süpersin ..

Birsel ve İrem dedi ki...

Yakaladım tarifi:)). Hemen deneyeceğim. Herşey için çok teşekkür ediyorum. Arkadaşlarıma anlattım, herkes bayıldı. Gelip bizzat tadına bakmak istediler ikramlarınızın.
Görüşmek dileğiyle...
Sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hayal Hanım elinize sağlık hepsi süperdi. İzmirden sevgiler...

KUZEYİN KIZI dedi ki...

Merhaba
Herşey için tekrar çok çok teşekkür ederim.Çok güzel bir gündü...
Herşey mükemmeldi. Sizi tanıdığıma çok memnun oldum.Görüşmek üzere.Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Hayalcim bir kez daha güzel ikramların ve herşeyden önemlisi güler yüzün için çok teşekkürler
Tariflerin hepsini bekliyoruz
sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Hayalcim süper lezzetlerdi senin ve anneciğinin ellerine sağlık:)
tadamadığım lezzetler oldu ama bu elmalı keki son dakika da yedirebildim kendime o kadar nefis nefis duruyordu ki canım:))tadı mükemmeldi lütfen soframızdaki bütün lezzetleri yazarmısın lorlu poğaça zaten vardı:)
En kısa sürede görüşmek dileğiyle,çok öpüyorum canım..

Tümay Öztürk dedi ki...

Merhaba. Az önce kendi sayfamda da sana ve annene çok çok teşekkür ettim. Hatta annenin sayfandaki resmini de kullanarak kendisine maşşalh dedim.) Çok yoruldunuz ama herşey çok güzeldi. Bu tarifi ben de hemen alıyorum:) Ellerine sağlık tekrar tekrar. Seninle tanıştığıma o kadar çok mutlu oldum ki bütün gün anlat anlat bitiremedim:) Tekrar herşey için çok teşekkür ederim. Çok öptüm...