HAYAL DEMİRKOL

Hayal'in mutfağı...

Mia caramella'nın eşsiz lezzetleri artık burada !

tarifler benden, afiyet sizden...

2 Nisan 2010 Cuma

mahlepli tuzlu kurabiye


250 gram margarin (oda ısısında)
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı yoğurt
2 çorba kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un

margarin, sıvıyağ, yoğurt, tuz ve sirkeyi yoğurma kabına aktarıp arzunuza göre ister kitchenaid mikser yardımı ile isterseniz de parmak uçlarınız ile iyice birbirine yedirin.
bu karışım krema kıvamına geldikten sonra birlikte elenmiş un, mahlep ve kabartma tozunu azar azar ekleyerek yumuşak kıvamda kolay şekil alan bir hamur yoğurun.
hamuru 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin.
dinlenen hamurdan ufak parçalar koparıp istediğiniz şekli verdikten sonra yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. kurabiye hamurlarının üzerine yumurta sarısı sürüp susama batırın ve 180 dereceye ayarlı önceden ısıtılmış fırında mis gibi kokular yayıp, nar gibi kızarana kadar pişirin.

afiyet bal olsun..
mahlep en gizemli kokuya sahip baharattır benim hayatımda... mahlebin kokusu ilkokuldur benim için.
ben ve ailem yaklaşık 5-6 kuşak üsküdarlıyız ve neredeyse hepimiz aynı okuldan mezunuz.
ayazma ilkokulu'nun köşesinde benim küçüklüğümde iki tane fırın vardı. bunlar dipdibe dükkanları olan iki amcaydı ve tek işleri sabah erkenden kalkıp bütün üsküdar'ı mis gibi kokutmaktı... mahlep kokardı bütün sokaklar okul yolumda :)
ve ben o zamanlarda aynı şimdiki gibiymişim demek ki... bir sabah birinden poğaça alırsam ertesi sabah mutlaka diğerinden alırdım küsmesinler, üzülmesinler diye... emekleri boşa gitmesin diye... küçücük aklım varken de huyum böyleymiş, o aklı bakıp büyüttükten sonra da hiç değişmemiş !
oof ooof kaç yıl öncelere götürdü bakın yine bu mahlep kokusu beni..

Hiç yorum yok: