HAYAL DEMİRKOL

Hayal'in mutfağı...

Mia caramella'nın eşsiz lezzetleri artık burada !

tarifler benden, afiyet sizden...

7 Mayıs 2009 Perşembe

portakal suyunda zeytinyağlı enginar



4 adet enginar
2 adet orta boy havuç
1/2 su bardağı bezelye
1 adet soğan
1 su bardağı su
1 adet limon
1 adet portakal
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 çorba kaşığı tozşeker
tuz

Havuç ve soğanı soyup küp doğrayın.
Yayvan bir tencereye enginarları yerleştirin. Üzerine havuç, bezelye ve soğanları serpiştirin. Tuz ve şekeri ilave edin.
Narenciye sıkacağında limonun ve portakalın suyunu sıkın, su ile karıştırıp sebzelerin üzerine gezdirin. Zeytinyağını ilave ettikten sonra kapağını kapatın ve kısık ateşte pişirin. Enginarların yumuşaklığını bir çatal yardımı ile kontrol ederek, istediğiniz kıvama geldiğinde ocaktan alın.

şu aralar pazarlarda boy gösteren karaciğer dostu enginarı, mevsiminde bolca tüketmek gerekiyor. Afiyet olsun…

6 yorum:

Benhurum dedi ki...

Öncelikle bloğun hayırlı uğurlu olsun canım. Dilerim herşey tam istediğin gibi ve gönlünce gelişir.

Bu günkü eğitimde tanıma imkanı bulup tanışmamızdan onur duyduğumu özellikle belirtmek isterim. Zira zeki, başarılı, becerikli, sohbeti tatlı, kendisi tatlı harika bir kişiliksin. Ne mutlu bana ve seni tanıyanlara:))
Enginarı çok severim ve ilk fırsatta portakallı pişireceğim sayende;) güzel paylaşımın için teşekkürler, ellerine ve emeklerine sağlık...
Umarım Cafe'ye gelenler ve tadına bakanlarda bu lezzeti çok beğeneceklerdir...

Sevgilerimle...

bademcicegi.com dedi ki...

merhabalar hayal hanım:)sizinle sofbowl etkinliginde tanışmıştık. güler yüzünüzle tatlı dilinizle bizleri harika bir şekilde misafir etmiştiniz size çok tşk ediyorum tekrar. sitenizi tesadüf gördüm sanırım yeni acılmış hayırlı uğurlu olur inş.:) cok sevindim ne kadar güzel olmuş artık o harika tariflerine buradanda ulaşabilecegiz.inş cafeyede tekrar kahve içmeye gelecegim çok begendim o kadar samimi ve sıcakki ortam evin gibi rahat hissediyor insan kendini:)) sizi tanıdıgım için cok mutluyum sitenizi her gün ziyaret ederim artık:)) hoşcakalın sevgiyle kalın

caramella dedi ki...

bademçiçeği :) ne güzel bir işim bulmuşsun...
güzel sözlerin gecemi neşelendirdi teşekkür ederim.
her zaman beklerim,başım üstüne canım !

bademcicegi.com dedi ki...

merhabalar hayal canım:)nasılsın senin o harika tariflerinizden deneyip sitemde yayınlamak istiyorum izin verirsen tabi:) tabiki size ait oldugunu yazarak. senin gibi ustanın yorumlarına ihtiyacım var sayfamı ziyaret edip yorumlarını bırakırsan cok mutlu olurum canımm:)) sevgilerimle öpüyorum

bademcicegi.com dedi ki...

merhabalar hayal canım:)nasılsın senin o harika tariflerinizden deneyip sitemde yayınlamak istiyorum izin verirsen tabi:) tabiki size ait oldugunu yazarak. senin gibi ustanın yorumlarına ihtiyacım var sayfamı ziyaret edip yorumlarını bırakırsan cok mutlu olurum canımm:)) sevgilerimle öpüyorum

caramella dedi ki...

bademcicegi o nasıl söz pek tabii ki :)))